Välkommen till Favoritsakers blogg! Besök nätbutiken
www.favoritsaker.se



måndag 26 april 2010

Vinn ett pysselkit! DIY en fågelholk























Nu har vi fått hem ny leverans av de populära kiten för att göra en egendesignad fågelholk. I kitet finns en liten byggsats med allt som behövs för att sätta ihop och måla holken. Som vi tidigare visat här på bloggen har vi valt att tapetsera vår egen holk med färgglada tapetstuvar.

Du har nu chans att vinna ett eget pysselkit – med kitet för fågelholk OCH tapetstuvar för att klä holken i om du hellre vill det. Fram med kreativiteten :-)

Allt du behöver göra är att skriva var du skulle sätta din fågelholk. Lämna ditt svar och mailadress i kommentarsfältet nedan. Vi behöver ha ditt svar senast söndagen den 2 maj 2010.
TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Det här vinner du:

30 kommentarer:

  1. Jag skulle sätta den i hallen och hänga nycklar under - så kanske jag inte skulle tappa bort dem hela tiden...
    hillewipettersson@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag skulle hänga den på ytterdörren under tak och hänga en liten Välkommen in-skylt på pinnen.

    //Ulrika
    johanandulrika@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Vår uteplats är under renovering. Men vinner jag denna skulle den ha en given plats under taket där när det är klart, som en snygg inredningsdetalj!

    hoppas hoppas...
    //Jennie

    dalgren76@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Jag är gärna med och tävlar, jag skulle så gärna vilja vinna så jag och sonen kan pyssla. När den är klar skulle vi sätta den i trädet utanför vårt radhus så vi lätt kan se om någon flyttar in.

    Har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2010/april/fagelholk.html

    info@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  5. Åh, så fin! Jag skulle hänga den i min dotters rum, hon blir snart elva månader och har inte hunnit få så mycket på väggarna att titta på än. Vi håller tummarna =)
    acwse(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  6. I min dotters sovrum - tror hon skulle tycka den var väldigt fin!/Kristin (hakr0003@student.umu.se)

    SvaraRadera
  7. Jag skulle vilja ge denna till min mamma, hon älskar att pyssla. Hon skulle nog bli väldigt glad. Dom bor på landet. Hon sätter den i trädgården eller vid stallet =) min mail:cammie85@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Åh så snyggt! Vill gärna delta :)
    Skulle hänga upp min i vardagsrummet, lite udda och rolig grej istället för en tavla!

    Maria Ö/
    hatti_fnatti@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Jag skulle nog vilja ge den till min mamma. Så hon skulle få bestämma var den skulle få sitta. Men om jag känner mamma så kommer den få sitta ute så alla som går förbi kommer få se den :)


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  10. Jag skulle sätta den (om jag vann) på sidab av min dörr för jag har precis gjort iordning där och det ser tomt ut på andra sidan dörren.

    Onlyaleeekz@live.se

    SvaraRadera
  11. Om jag vann skulle jag sätta den i hallen, så alla som kommer kan se den. Snygg och annorlunda pryl.

    victoriagron@telia.com

    SvaraRadera
  12. Åhh sicken söt :)
    Älskar fåglar .
    Har en liten nymfparakit vid namn shabby chix eller det är min dotter Madickens.

    Har en hel del porslins fåglar som jag salmat genom åren , som nu pryder hemmet .

    Skulle jag ha turen att vinna skulle våran fågelholk få bo i köket och se vacker ut :)

    Kärlek mamma Jessica

    SvaraRadera
  13. Hallå där!!
    Jag skulle vilja vinna denna till min pyssliga tös som fyller år den 1 maj. Vi skulle hjälpas åt och fixa till den...sen skulle vi hänga upp den på vår framsida. Men även sätta dit en liten fågel med en skylt ovanför öppningen med Stig in, mysigt!!
    Hoppas nu på vinst!!
    Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.
    hockeytossan@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. skulle jag vinna den, skulle jag hänga den inne på mitt rum, eftersom jag är väldigt pysslig av mig och tycker det är kul, så skulle jag sätta den inne på mitt rum som en inredningsdetalj, eftersom jag har tapet kvar sen jag gjorde om mitt rum kommer jag klä den i samma tapet, så det matchar! vore super kul att vinna!
    ha det bra! / linnea

    mejladress-gulliksson_linnea@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. hej hej! vilken härlig grej! jag skulle vilja vinna denn och göra den till min mamma som snart fyller år. jag skulle föreslå för henne att placera den på hennes lantställe för att piffa upp träden. :) martina_holst@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Jag vill helt klart va med. Jag skulle sätta min fågelholk på husväggen, på framsidan av huset. Skulle ju givetvis vara stolt över att ha en fågelholk som ingen annan här har!!! :)

    Länkar här: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/april/favoritsaker-fagelholk-25.html

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se
    http://nilssonpettersson.blogg.se

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Vilken inspirerande fågelholk!
    Om jag skulle ha turen att vinna så skulle holken sättas upp i vår väldigt nya trädgård, som hittils bara inretts med en gunga och en sittplatsgrupp. vi bor ute på landet så fågelkvitter är det gott om, kankse till och med någon liten krabat skulle vilja flytta in i sitt nya bo också....
    Hälsningar
    Cattis109@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Å så nydelig. Jeg vil ha den på uteplassen min som er under tak til pynt. Denne ville passe perfekt inn der, slik at det blir koselig å sitte der ute til sommeren :)

    Klem, Hilde

    SvaraRadera
  19. Vill absolut vara med och tävla och jag skulle sätta den i min flickas rum. Hon skulle bli jätte glad

    Har länkat här
    http://familjengranberg.blogg.se/2010/april/vinn-pysselkit.html

    Hoppas på tur
    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. Jag skulle vilja vinna den åt en vän. Jag vill att hon ska ha den i hennes trapp, jag vet att hon vill göra nåt kul där och nu kom jag på vad hon kan göra. Måla ett träd på väggen, helst ett enfärgat lite "tråkigt" och sen ska fågelholken ge liv åt de hela. Ser de framför mig så nu tokhoppas jag på att vinna den åt henne :D

    SvaraRadera
  21. Jag vill tävla!!!

    Om jag vann skulle jag sätta denna fina fågelholk(om den nu blir lika fin....av mig)
    på vår inglasade altan eller oxå skulle jag olja in den och hänga den i ett träd vid vår grind.
    Har inte bestämt mig....
    Jag har länkat i min blogg:
    http://lottiec.blogg.se/2010/april/tavla-om-ett-pysselkit-for-en-fagelholk.html

    Kram Helena

    SvaraRadera
  22. Jag är gärna med. Jag skulle nog sätta den i lillgrabbens lekrum, blir nog snygg ovanpå eller på sidan av ett litet lekhus som snart kommer tills hans rum med. :)

    Mail: geshiia@live.se

    SvaraRadera
  23. Åh! Jag vill gärna vara med!
    Jag skulle sätta min på balkongen som prydnad!
    helena.nordberg@gmail.com

    hemmahoshelenaomajken.blogg.se

    SvaraRadera
  24. En fågelholk skulle passa i mitt vardagsrum, där jag har skogs/naturtema :)
    Mvh Linda pussan333@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Åh! Cool förvaring på toaletten för bomull! Man köper bomull på "band", fyller holken och drar av det man behöver genom hålet. Det kanske även ryms en förpackning våtservetter i den, eller vanliga servetter, så kan man säkert mixtra lite med förpackningen på dessa så att man kan dra ut servetterna genom holköppningen...Snyggare än burkar och plastpåsar och ett trevligt inslag på en tråkig toalett! (Precis, jag bor i lägenhet och har ingen möjlighet att hänga den ute)

    Mail: Lolisen@Gmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag skulle absolut välja att hänga den så en fågel kan flytta in. Ute i stugan, alltså. Klart att den skulle bli pyntad och fin ändå, för man kan ju alltid sätta upp ett extratak.

    PS. Jag länkar hos mig:

    http://evamar.blogg.se/2010/may/fagelholk-2-maj.html

    SvaraRadera
  27. Åh superfin! Jag skulle sätta den på min balkong. Har precis inrett den med massor av blommor och växter och fågelfrön så dom små liven skulle behöva ett fint litet hem att flytta in i!

    http://vill-vinna.blogspot.com/2010/05/fagelholk.html

    SvaraRadera
  28. Jag skulle sätta den på jobbet, jag jobbar på ett fritids med 88 barn, man skulle kunna lägga egna ideer i den, så kunde vi tömma den varje fredag och rösta fram ett förslag.. Livat i Holken skulle vi döpa äventyret till...fröken

    SvaraRadera
  29. I vår nyrenoverade hall, där vi satt upp trädtapet o naturligtvis hängare/krokar sparv + klädnypor sparv. För; bättre en fågelholk i hallen än tio i skogen ;-)

    SvaraRadera
  30. Vilken rolig tävling!
    Jag skulle ge den till min dotter när hon fyller år nu i Maj, som älskar att pyssla.
    Sen skulle den få bo hemma hos barnens mormor som bor på landet med massa fåglar.

    SvaraRadera

Ĭ